Wanneer je naar een website gaat, zal je het zelden tegenkomen dat er geen afbeeldingen op staan. Ze hebben verschillende positieve invloeden op de manier waarop een bezoeker jouw website ervaart. Zo kunnen ze voor verduidelijking zorgen, voor structuur en voor een betere SEO. Benieuwd naar waar jouw afbeeldingen aan moeten voldoen? Lees dan snel verder!
Het is belangrijk voor jouw website dat er relevante afbeeldingen op staan. Hierdoor kunnen ze jouw pagina’s aanvullen als visueel hulpmiddel die aansluit bij de gespreksonderwerpen op jouw website. Een grote fout is dat ze alleen gebruikt worden om te gebruiken, zorg er daarom voor dat ze waarde toevoegen voor de bezoekers van uw website.
Wanneer je wilt dat de afbeeldingen een bepaald gevoel op moeten roepen bij bezoekers, dan is het belangrijk dat je gebruik maakt van originele foto’s. Hierbij kan je gebruik maken van jouw werknemers, hoe de werkplaats er uit ziet en andere scenario’s. Maar wat voor impact heeft dit eigenlijk? Hierdoor kan jij vertrouwen wekken bij de bezoekers en toont dit authenticiteit aan. Door originele exemplaren te gebruiken op jouw website zorg je voor authenticiteit en transparantie.
Eén zeer bekende vorm, is het gebruik van pictogrammen. Wanneer je naar een webshop gaat, word je hier onbewust al aan blootgesteld. Een bekend voorbeeld, is de pictogram van het winkelwagentje. Daarnaast wordt een huisje ook vaak gebruikt om aan te tonen dat je hiermee terug naar de homepage gaat. Over het algemeen zijn pictogrammen een perfecte manier om tekst op te knippen in duidelijke en speelse knoppen.
Zoals je ziet, zijn er talloze mogelijkheden om met behulp van afbeeldingen jouw website te optimaliseren. Wanneer je het gebruikt om een bijdragen te leveren aan de teksten die op jouw website staan of als je het gebruik om te laten zien wat je doet. Een afbeelding is vaak krachtiger dan duizend woorden. Deze uitspraak zal ook tot zijn recht komen op jouw website!