Call to Action: De leadgenerator van jouw website

Wanneer je naar een website gaat, is het zelden dat je niet blootgesteld wordt aan call to actions. Kan jij er een bedenken? Natuurlijk! De “In Winkelwagen” is een van de bekendste calls to action. Daarnaast zullen we al vaak de “Meld je hier aan” knop ingedrukt. Maar waarom worden wij getriggerd door deze knoppen? En hoe maak je zulke unieke knop? Lees snel verder om jouw antwoorden te vinden!

Wat is een goede call to action?

Er zijn oneindig veel verschillende calls to action. Echter, is een ding zeker, ze geven allemaal duidelijkheid naar wat er gedaan moet worden en waar dat dit gedaan kan worden. Zo zal het zelden voorkomen dat de “In winkelwagen” knop of “Meld je hier aan” knop moeilijk te vinden zijn. Een goede CTA zorgt voor een oproep aan de bezoeker die in lijn ligt met het doel van de pagina waar de die op staat. Het eerste doel van deze knop is om jouw aandacht te vestigen op het belangrijkste punt van de pagina. Daarna is het doel om jouw te veranderen in een conversie.

Hoe jij de beste leadgenerator ontwikkelt

Een call to action is zeer afhankelijk van de pagina waarop die staat. Waar deze in rood op de andere website het beste is wat je kan doen, is het op de ene website het slechtste. Maar zorg jij ervoor dat die het beste is? Als het gaat om kleur is het slim om de knop een kleur te geven die contrasteert met de kleuren van de achtergrond. Daarnaast kan je de hoeveelheid wit om de knop vergroten om meer aandacht te vestigen. Een van de belangrijkste aspecten is dat de knop ook daadwerkelijk als een knop er uitziet. Hoe? Door diepte te creëren of door een hover effect. Als laatste, kunnen conversies toenemen wanneer je in de eerste persoon spreekt.

Alles gaat om aandacht

Hoewel het heel depressief klinkt, is het wel het geval. Wat niet opvalt, krijgt ook vaak geen aandacht. En wanneer jouw call to action geen aandacht trekt, zullen de bezoekers nooit veranderen in leads. Ga dus snel aan de slag met jouw perfecte CTA!

Wiggle fietskleding kopen via wielrenblog Wielermagazine