Marketing tools: Wat is het en welke zijn het beste?

Bij de komst van het internet, zijn ook een heleboel andere vromen van bedrijfsvoering ontstaan. De sales tactieken worden nu vergezeld met de online marketingstrategieën. Het internet nam een gigantische hoeveelheid aan voordelen mee voor bedrijven. Zo is het bereik van de klanten veel groter, maar is het ook veel ingewikkelder om alles bij te houden. Om je hiermee te helpen bieden we in de volgende elf artikelen de top elf marketing tools!

Wat is een marketing tool?

Wat zijn dit eigenlijk voor tools? Marketing tools zijn verschillende systemen, technieken en andere vormen van technologie die worden gebruikt door bedrijven om campagnes te organiseren en implementeren. Daarnaast worden deze campagnes gebruikt voor marketing doeleinden zoals het verkopen of promoten van producten en diensten. Doordat deze campagnes zorgen voor een directe link met de klanten, is het belangrijk dat bedrijven gebruik maken van de marketing tools die het meest effectief zijn voor om hun doelen te bereiken. Deze hulpbronnen hebben ieder hun eigen specialisatie, maar vaak is het alsnog moeilijk om de juiste te kiezen. Doordat ze allemaal een eigen specialisatie hebben, worden ze vaak in combinatie gebruikt door marketeers.

De weg vanuit hier

In de volgende artikelen gaan we het hebben over elf verschillende marketing tools. We gaan bespreken wat de voor- en nadelen zijn, de gebruiksvriendelijkheid, de mogelijkheden die ze bieden en de kosten. Wij nemen jou mee naar de beste elf en zorgen dat jij uiteindelijk met de tool wegloopt die het beste bij jou past. Maar over welke gaan we het hebben?

Wij gaan het hebben over de volgende marketing tools (h3):

- SEMrush

- Majestic

- Ahrefs

- Neilpatel

- Mangools

- SE Ranking

- Diib

- Morningscore

- SEOprofiler

- MOZ

- Jarvis

De reis naar jouw perfecte setup

Het is belangrijk dat jij tools kiest die het beste bij jou passen. Daardoor gaan we in de volgende artikelen inzicht geven in elf marketing tools en gaan we zorgen dat jouw marketingdoelen een stuk gemakkelijker worden om bij te houden en te behalen. Lees snel verder!